Mar 18, 2009

mgrb yg pnuh harapan

fyp.. sigh~

sekarang aku berada dlm situasi yg amat genting lg kritikal dimana walau ape pon yg terjadi, mgu dpn final draft da kne submit.. and alhamdullillah dgn berkat sokongan sv aku yg comey lg begaye itu ooppss.. hahaha.. aku telah bejaye mndpt hasil spt yg dikehendaki.. sbnrnye project aku sgt besa sbb melibatkn 1 system which mean aku kne design starting from the generation part until load.. huhu.. bygkn la.. tok aku simulate 1 substation pon, nk terkehel otak aku ni haa.. ni kn plak nk bwat 1 system... sbnrnye x mustahil cme mungkin blom smpi level tu kot.. mmg sv aku ckp tajuk ni mmg susa pon..

so, as usual.. he came out dgn alternative len arr..haha.. ni yg bwat aku mmg ske kt die.. ohh.. lupe nk ckp tajuk fyp aku.. "Capacitor Bank Switching in Power System Network".. nmpk cm simple kn.. haa... ni tajuk ke2.. asalnye "High Impedance Fault in Power System Network".. aku mmg aim tajuk ni.. tp memandang aku menyedari tahap kecekapan otak yg smpi 100% ni, sv aku cdngkn tajuk br tu..

berbalik kpd cte di atas.. disebabkn nk design tok 1 system memerlukan extra time, jd die pun suh aku simulate swicthing yg selalu berlaku kt system.. haa.. bijakkn die.. dr aku kne design the whole system, die da sngkn keje aku dgn hanye design sample2 switching je.. trime kasih sv.. haha...

dan skang ni, aku da dpt sume waveform yg dikehendaki cume nk bwat analysis n calculation je.. aku harap by monday sume ni bole siapkn .. sbb da xlrt nk pikir psl fyp lg..


siap sume aku nk meronggeng.. dangdut 1 jom.. hahahaha

5 comments:

yaNiE said...

dangdut..dangdut..sujud syukur dlu..:P..hahaha..melambung2 duk puji sv die..amboii...kesimpulan kat sni..kamu mmg nk puji sv kamuu kan..?:P

norhayati binti hamzah said...

hahaha.. mne de la yani.. xpon.. nk ckp psl progress je.. tp terselit sket psl die.. ok2 pasni x cte psl die da... emm... pas sujud syukur bole la g dangdut eh yanie?? =p

мyΞ'™ said...

dangdut satu jom! hoho..aku tgh pulun chapter 4..haish! nk evaluate result!! tkehel otak aku..


:)

p/s:best aa sv hang..*jeles*

yaNiE said...

mye jeles..haha..
sv yati merangkap lecturer kitorg..
haha..nak jgk aku amik name...**peace**

haha..dangdut..dag dig dut..

Blogger said...

dangdut? dang ding dut?