Jan 21, 2009

hati dan perasaan

ble kte ckp pasal hati dan perasaan ni, mcm2 boleh kte perkatekan... cinte, marah, benci, suke n mcm2 lg.. sume tu bekait dgn hati dan perasaan.. ade stengah org x pnah pon nk pk psl perasaan.. ade stengah tu perasaan die terover plak.. mksd aku, emosional ke, sensitive ke da seangkatan dgnnye la.. ade jugak yg mmg xde perasaan lgsng..org jenis ni mmg aku xtau la cmne die manage idop die kn.. pnah jugak aku jmpe org yg perasaan die bole beubah2.. jap die ske, 5 min pastu die x ske, 15 min lg nnt die emo plak.. org jenis ni pon bhye gak aku rs.. kang x psl2 kne penampar plak kalo tego die xkne pd msnye.. huhu.. pathetic sguh..

dlu2, sblum aku knal rmi org, aku slalu pk hati kte ni sume same je.. ape yg aku bole trime, aku pk org len pon bole trime.. ape yg aku suke, aku pk org len pon suke gak.. aku akan rs pelik nape kdg2 org x bole trime sstu sedangkan pd aku sstu tu mcm simple je...

tp skang, ble aku dah knal agak rmi org, br aku sdar sbnrnye hati dan perasaan kte ni tuhan jadikan sume berbeze.. x sme pon.. kalo sme,mesti hidup kte x seindah, secerie skang kn.. huhu..aku mule blaja untuk memahami perasaan setiap org... ble org share prob dgn aku, aku cbe letakkn dr aku kt tmpe die.. tp kdg2 ttp x kn dpt membantu.. lg2 soal percintaan.. haha.. aku ske je sembang psl cinte2 ni.. (gatai jap).. hahahhaha..

aku sorg pompuan yg tipikal..pd aku, lelaki x perlu hensem mcm tom cruise, kaye mcm beckham, tgi mcm sape ek.. haha.. xksh la.. aku ske yg simple2 je.. pd aku, mencari pasangan hidup adalah mencari seseorg yg bole terime kte seadenye.. cukupla die jujur, ikhlas n bole tolerate.. tu yg plg penting.. soulmate.. aku x nafikan.. sbgi perempuan yg normal, kte mesti nk lelaki yg hensem, gagah n kaye.. hahaha... tp slpas beberape peristiwe yg menyakitkn jiwe, aku telah bejaye mengubah pendirian aku tok trime je sesiape je yg bole trime aku ape adenye.. kakak aku slalu pesan, kalo nk cr laki, jgn pndng pd rupe.. sbb ble tue, rupe tu akn hilang. hensem ke x ke, tue nnt ttp kerepot jugak..tp yg membezekan antare mereke ialah hati.. cr org yg bole paham perasaan kte.. nk hidup lme.. sume org nk kawen skali je kn..

tp.. ade jugak yg msh msh x nmpk ,x bole nk pk ms depan.. aku kesian sbb kdg2 aku takot je nnt dieorg menyesal.. jgn terlalu mencari kesempurnaan sbb kte ni blum tentu cukup sempurna untuk org yg sempurna... huhu.. takot nnt menyesal dikemudian hari.. bukak la mate, bukak la hati.. sbb setiap org, ALLAH bg keistimewaan yg berbeze2.. mesti ade.. pecaye ckp aku.. terime la seadenye sebelom terlambat...

hari ni aku cm skema sket sbb aku pon xtau nape.. huhu

5 comments:

myatiqah said...

cewahhh....begitu mendalam....
tiap org ade care nk handle prasaan die..cm ko ckp,tetibe jd emo ke,hangin satu bdan ke,happy semacam ke...
tp aku taleh blah aa ngn org yg tetibe angin xde ribut xde,tetibe nk emo lak..kalo emo nk nangis2 ke lantak ko la,tp kalo duk triak jerik² bagai,kang aku lak yg g bg pnampor kang...
(ckp ats pengalamn...)eh,emokah aku..?
kakakakaka

Jalaks said...

cerita ko ni..walaupun aku bersifat kurang berperasaan..telah berjaya menitis kan air mata..syabas..haha..(tipu)

tu la die..kawan2 aku cakap muke aku takde market..adakah itu menjadi penghalang untuk aku dapat memilik gadis yang baik?sedeh...huhu

norhayati binti hamzah said...

to tiqah: emokah anda?? hahaha.. susa nk tangani org yg emo ni... tp sbnrnye hati dieorg tu baik je cme xleh nk kawal perasaan je.. rsnye la..(beckp bdasrkan pengalaman jua)

to mr jalak: haha.. ko ni.. jodoh pertemuan ditgn Tuhan.. maybe bkn skang msnye ko nk cr tman hdup.. Tuhan soh ko spend ms dgn kwn2 dlu.. nnt ble smpi seru, kawen gak ko dgn org yg baik.. itupon kalo ko baik la.. sbb perempuan yg baik tok lelaki yg baik je..heee =p

tomato biru said...

ak sependapat ngn ko..tp ye ke sume y bek 2 utk y bek2 je..so ksian la plak org y bek 2 sbb xkn bek2 smpi ble2..

Anonymous said...

Ringkas dan padat...Mmg nukilan ini berdasarkan dri pengalaman hidup...
Teruskan menulis,....hehe