Apr 22, 2009

kepale kecut


kwn2 ske pgil aku kepale kecut.. aku rs mmg btol sbb da nk kecut da kple neh.. aku seorg penghidap migrain yg tegar.. hmpr seluruh ahli keluarge aku menghidap penyakit ni.. tp snbrnye migrain bkn la mslah keturunan.. doc yg ckp la.. tp aku rs je mcm ye.. sbbnye, mak aku mle2 tp da slow, then kakak aku.. die neh same kronik cm aku.. tmbh plak keje bank.. mmg slalu la migrain ble client die bwat hal.. then, ank buah aku sorg neh pon da mle menunjukkn tande2 awl sbgi penghidap migrain..

doc ckp, aku x bole slalu stess.. nnt migrain akn serang.. mmg btol.. tp bkn sbb stress je.. aku sndr pelik, kalau x ckup tdo, akn diserang, tlebey tdo pon akn diserang, cuace terlalu panas, terlalu sejuk, dok bwh matahari, bdiri terlalu lme, keracunan mknan pon migrain neh sebok nk serang aku.. pndek kate la, ape penyakit nk dtg, akn di temani migrain.. sakit wooo... ble die serang, rs nk hentak2 je kple kt dinding..

skang ni makin mjd2 plak.. mmg cuace kt perlis agak panas sejak kebelakangan ni.. spt biase, kple aku akn jd sensor kpd kwn2.. kalau aku migrain, mksdnye cuace mmg thp yg kritikal.. br isnin lpas amek ubat mgrain kt klinik, tp smpi ari ni cme tgal 5 bijik je.. aku pon risau dgn dr sndr.. jd fobia nk kuar umah tgahari..

smlm sblom tdo kple da start bdenyut2.. mls nk mkn ubt.. ingt pas tdo ok la.. tp, td bgn je still bdenyut lg.. aku cbe btahan.. xmo la asek nk mkn ubt je kn.. tp ape kn daye.. lg aku thn, lg teruk die serang.. terpakse jugak la aku amek ubt tu.. da la tu.. ubt bkn sbarg ubt.. x men da ponstan neh.. panadol ape tah lg.. mmg x jln.. mmg aku ade ubt yg khas.. ble mkn je, tdo jap.. bgn cnfirm ok.. bygkn apekah jenis dadah yg telah digunekn.. tp, sjk mgu lpas, aku jd makin teruk.. jmaat lpas, aku ade viva.. tbe2 pas viva migrain dtg ptg tuh.. mlm ade test.. mmg x leh nk study la kn.. aku mkn ubt ptg tu then tdo jap.. bgn2 still skt lg.. pelik n takot.. ms test, mmg stress... rs nk bwat2 pengsan je.. mlm tu mkn ubt lg skali br ok.. x cukup kuat kot ek ubat yg aku mkn skang.. hah.. gle.. nk soh alu amek dadah ke?? hahaa..

skang tgah study wik.. aku sgt takot andai migrain menyerang tiap2 hr.. aku slalu bdoa, jauhkn aku dr penyakit neh.. emm.. ntahla.. slagi bole bthn, aku bthn..

4 comments:

Anonymous said...

Go baby,go...jgn patah semangat...~syg~

yaNiE said...

kamu..jgn tensen2..
nnt adik agkat kamu serang lg..
hidup dgn dunia penuh keceriaan..
br adik agkat xngamuk.. :)

Saya aKMAL said...

adik angkat mana leh serang kakak angkat... hmm..~~

norhayati binti hamzah said...

sbb die la sy dpt 2.5 je test ritu.. ish3.. gle sguh penangan adik angkt neh.. kasik malu sy kt sv yg cool tu je.. HAHAHAHAHA...